17 dec. 2009

Segt idag

De senaste dagarna har varit hemska rent jobbmässigt. Vi har haft så mycket att göra och efteråt har man inte direkt varit sugen på att träna, så även idag. Efter jobbet var vi på Mama Mia och kollade så att ungen växer som den ska och det gjorde hon. Bra hjärtslag och så.

Det var nära att vi åkte direkt hem efteråt men vi tog oss i kragen och stannade till på SATS Odenplan. Hade inte riktigt planerat vad jag skulle köra så jag började på dagens mainsite-wod men missade lite. Det blev följande.

Power Snatch 5-5-5-5-5
30 kg/35/40/45/50

Har inte kört Power Snatch på ett tag och det kändes väldigt vingligt.

Power Snatch + Over Head Squat (1+5) x 2
50 kg

Har för mig att jag såg Blair Morrisson köra nåt liknande häromdagen och tyckte det var en bra utfyllnad av mitt pass. Det gick inte som jag ville dock. Tanken var att göra 1 Power Snatch och sedan behålla stången ovanför huvudet och göra 5 Over Head Squats. Det blev bara 2 set sen fick jag ont i handlederna.

Squat Cleans 1-1-1-1-1
50 kg/60/65/70 miss/70/75

Kändes ok men inte helt bra.

T2B
2 x 10

KTE
2 x 10

Ett ok pass men inte mer än så

Simma lugnt!

/Richard

4 kommentarer:

  1. heeeelt tokigt att göra femmor i PS på 50kg och sen missa 70kg PC

    SvaraRadera
  2. Martin - Borde jag ha kört ettor på PS och femmor i PC istället? Försöker lära mig programera.

    SvaraRadera
  3. Han menar att det är tokigt för att du är så stark att du tar 5x50 i PS för att sedan missa i 70 på PC. Det borde du rimligtvis klara, du är ju stark ju :)

    SvaraRadera
  4. Bear - Aha, jag förstår. Jag trodde faktiskt att jag skulle prestera bättre i SQ men så blev det inte. Tror att jag har dålig teknik över lag och att jag, med lite justeringar, skulle kunna bli bättre på OL-lyften.

    SvaraRadera