19 dec. 2009

Wedding day

Dagens wod utfördes med inspiration av Martin Altermark/Crossfit Uppsala.

På tid skulle man utföra 7 rundor av 7 Hang Squat Cleans och 7 Hand Stand Push-ups. På HSCna började man med 40 kg för att sen öka vikten med 5 kg efter varje set. Var man tvungen att bryta ett set så fick man börja om det från början. Tid: 25,43

Jag missförstod uppgiften lite och trodde att det endast var på HSPUna som man måste köra obrutet. Jag bröt HSC i set 7 (70 kg) där jag körde 2-2-1-1-1 och i HSPUna (som jag gjorde om) i set 5 och 6. Så här i efterhand är jag dock rätt nöjd med passet.

Senast jag körde HSC så hade jag problem med 70 kg men idag kändes det bra. Har insett att jag måste våga mer, tappar man vikten så gör man det.

Nu måste jag sluta skriva. Ska vara på ett bröllop om 2½ timme så jag har lite brådis.

Simma lugnt!

/Richard

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat, nu är det dags för mig att ge mig på det här passet...as rxd?

    SvaraRadera