21 dec. 2009

Fight Gone Bad i Uppsala

Gårdagens wod innehöll Ring Dips och som det låter så gör man Dips i Romerska Ringar........om man har några vill säga. Jag har det inte och därför blev det heller inga Ring Dips.

Om jag aldrig kan köra Ring Dips och Muscle-ups (där man också använder ringar) pga att jag saknar ringar så kommer jag heller aldrig bli bra på det. Därför ringde jag till Martin igår för att kolla om CrossFit Uppsala hade några på lager. Då det skulle kosta lika mycket att skicka dom med posten som att åka dit och hämta dom så valde jag det trevligare alternativet. Dessutom kom Martin på den briljanta idén att jag skulle vara med på deras lunch-pass : )

Sagt och gjort, efter frukosten styrde jag bilen mot Uppsala och Säbyvägen 5 där CrossFit Uppsala har sina lokaler. Vad gör man inte för att få träna i trevligt sällskap med likasinnade.

Då Martin vabbade fick Björn hålla i passet istället men det tror jag inte gjorde så mycket då jag gissar att de besitter likvärdig kompetens inom området CrossFit. Efter en genomgång av passets övningar körde vi igång dagens wod, Fight Gone Bad.

Fight Gone Bad är lite svår att förklara men jag ska göra ett försök. Denna wod är uppdelad på 3 rundor á 5 minuter med 1 minuts vila mellan varje runda. Varje runda är sen uppdelad på 5 olika övningar där man kör varje övning i 1 minut.

Idag var övningarna Sumo Deadlift High Pull (med kettlebell 24 kg), Box Jumps, Push Press (35 kg), Rodd och slutligen Wall Ball Shots (8 kg). Slutresultatet är den sammanlagda summan av alla reps + antalet kalorier man hunnit göra av med på rodden.

Fight Gone Bad resultat: 258 poäng (om jag inte räknat fel)
Runda 1 - 15/29/23/22 samt 14 cal på rodden
Runda 2 - 12/25/19/17 samt 13 cal på rodden
Runda 3 - 12/17/12/15 samt 13 cal på rodden


Jag är lite osäker på vad som är vad i poängställningen. Har för mig att min reps räknande kollega tappade bort sig lite och blandade ihop övningarna, är dock ej säker. Nån van crossfittare som kan gissa övningarna genom att se poängen?


Björn går igenom övningarna

Alla är fokuserade på uppgiften utom Simon som är linslus

Peter, jag och Björn

En tidig julklapp till mig själv, ringar : )

Tack Björn och Martin för att jag fick vara med på passet, det var riktigt kul. Ni har från nu en stående inbjudan till mitt vardagsrum för ett ringpass, kanske Muscle-ups!?
Har köpt en gran som jag ska försöka bära in nu utan att barra ner i hela lägenheten. Det kanske är lättare sagt än gjort.
Simma lugnt!
/Richard

12 kommentarer:

  1. Kul att du kunde komma och ha så kul med ringarna!

    SvaraRadera
  2. Grymt jobbat idag! Ja, killen som du körde med har bara varit med i en vecka så han förstår väl inte hur viktigt det är att EXAKT hålla reda på vad man faktiskt gjort :)

    Övningarna: Wallball, SDLHP, Boxhopp, Pushpress, Rodd, i den ordningen!

    Riktigt roligt att du kunde komma, välkommen tillbaka! :D

    SvaraRadera
  3. Jag har förresten ett papper du glömde där det står lite om Power Snatch med mera. Något du vill att jag ska skicka?

    Har du en mejladress till Peter förresten, vore grymt om du kunde skicka den till bjorn.uddenfeldt@crossfituppsala.se

    Tack!

    SvaraRadera
  4. Hahaha komigen nu, man måste ju flirta med kameran! Den vill ha mig, erkänn?

    SvaraRadera
  5. Martin - Ja, det var riktigt kul. Ringarna ska upp nånstans, vet dock inte var ännu.

    Bear - Tack. Jag började med SDHP så jag får räkna med att han skrivit upp mina resultat i rätt ordning.

    Vad gäller pappret så kan du slänga det. Det är bara gamla anteckningar.

    Jag mailar Peters adress till dig.

    Mr Lundmark (Simon?) - Japp, helt rätt : )

    SvaraRadera
  6. Sjukt kul och oväntat att du skulle dyka upp på ett litet välgömt gym i Uppsala.

    Kul att äntligen träna med dig, hoppas du dyker upp fler gånger.

    God Jul och Gott nytt år /Peter

    SvaraRadera
  7. Du ligger visst inte på latsidan fast du är ledig! Bra jobbat =) Här har det varit lungt idag...men full rulle igår. Antar att jag fick igen för att jag var ledig i fredags.

    God Jul! Ses nästa år! =)

    SvaraRadera
  8. Peter - Ja, det var otippat : )

    Sara - Typiskt att det ska vara ös när du är själv. Linda var väl där idag? Ska bli intressant att se hur det blir nästa vecka när jag är ensam : )

    God Jul!!

    SvaraRadera
  9. Ja a, nu är Linda här och vi har det SÅÅÅÅ lungt. Äter mest choklad och Mariannes gifflar.

    SvaraRadera
  10. Jo då björn jag vet exakt hur viktigt det är, däremot så tappade jag bort mig vid rodden. I framtiden får du gärna lämna dina åsikter till mig personligen istället.

    SvaraRadera
  11. Parham - Oj då, det var inte alls menat som någon kritik till dig att jag nämde det, ledsen om du känner så. Jag skrev ju dessutom att jag inte var säker på om du tappat bort dig eller inte. Återigen ber jag om ursäkt om jag fick dig att ta illa vid.

    SvaraRadera
  12. Richard - Det var inte menat mot dig överhuvudtaget, tog ej illa upp. Reagerade endast på att Björn antydde att jag inte 'förstod' att man håller reda på tiden åt sin träningspartner. Detta är ganska självklar fakta som framstår som väldigt spydigt. Nog om det, bra jobbat på passet!

    SvaraRadera