22 dec. 2009

Diane

Vad skönt det är att vara ledig!!

Vaknade kl strax innan 9 i morse, det var länge sen jag sov så länge, och började dagen med en grymt god frukost tillsammans med Christel som också är ledig. Vi åt gröt som vi köpte med oss från NY när vi var där, Steelcut Oatmeal. Gröten har en annan konsistens än t.ex. havregrynsgröt så det var gott att variera sig lite. Till det hade vi kiwi, jordgubbar och skivad banan samt lönnsirap. Slurrrrp!!

Timmarna efter frukosten varvades av soffliggande och springa ner till tvättstugan. Ibland är det så skönt att inte göra nånting, i alla fall ett tag. Efter tvättstugan började det krypa i både mig och Christel så vi tog en promenad till S:t Eriksplan. Jag älskar sol, värme, stränder och badshorts, men en kall och klar dag som denna kan vara mycket trevlig i rätt sällskap. Det är bara att bylsa på sig kläder för vädret och ge sig ut. (Trodde aldrig att jag skulle skriva nåt sånt här, eller hur brorsan!?)

Väl framme vid "Sanktan" hade jag hunnit bli hungrig så vi åt lunch på Raw. Fan vilken god mat dom har där. Åt en Gyoza för första gången, gott gott.


Sen gick vi till en järnaffär för att kolla krokar/skruvar till mina ringar. Hittade tyvärr inget så jag får kolla i morrn igen. Kanske ska jag rådfråga min snickrande styvbror om råd? Jag vill ju inte att taket ska rasa in när jag hänger där.

Det blev ett snabbt pass idag. Drog iväg till SATS Stadshagen och körde "Diane" för första gången. Jag har kört den en gång tidigare men då kunde jag inte göra Hand Stand Push-ups så den räknas inte. "Diane" går ut på att man på tid skall utföra 21-15-9 av Deadlift (100 kg) och HSPUs. Tiden blev 7,41 vilken jag är rätt nöjd med. Jag tycker dock att jag vilade lite för mycket så till nästa gång kanske jag kan förbättra tiden!?

Jag undrar om min förbränning avstannat helt de senaste veckorna? Jag filmade passet och blev smått förskräckt när jag såg en mjuk mage titta fram under tröjan. Kan det vara alla pepparkakor jag ätit den senaste tiden? Hmm, nåt måste göras. Jag har visserligen aldrig kunnat stoltsera med ett sexpack men det här var i degigaste laget. Synd att jag har så dålig karaktär, jag älskar ju nästan allt ätbart som är no-good-for-body.

Ni får ursäkta kvaliteten på filmen, jag hittade inget bra ställe att sätta upp kameran på så det fick blir en STEP-bräda, det blev lite lågt.



Simma lugnt!

/Richard

7 kommentarer:

  1. Du är verkligen grym på HSPUs, mkt avis, bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Fin Rxd invigning av Diane.
    Marklyften blev nog lite tyngre än vad de ska vara, då jag tror att de där viktplattorna har mindre diameter än vad de ska ha(45cm), så du gjorde den alltså uppskalad :)

    SvaraRadera
  3. Joel - Tack. Det var inte så länge sen som jag inte kunde göra HSPUs alls pga axelproblem, så jag är nöjd : )

    Martin - Tack, Maestro!

    David - Tack. Ja, de är mindre, och tyvärr blir dessa vikter allt vanligare på SATS-gymmen. Jag gillar de traditionella Eleiko-vikterna bättre.

    SvaraRadera
  4. Fan vad grymt, du hade ju totalt rippat den där OPT-woden som jag gjorde bort mig på härom dagen. Jo, fantastisk kameravinkel ;)

    SvaraRadera
  5. Grattis till Pr Richard! Och God Jul till dig och din underbara Fru!
    Kramar från The Jacobsens:)

    SvaraRadera
  6. Bear - Jaså, tror du det? Go Jul påre!

    Jenny - Tack, och Go Jul pårej me! : )

    SvaraRadera