23 dec. 2009

Dan före doppare dan

Jösses är inte ett vanligt ord i min vokabulär (till skillnad från Björn och Martin) men under dagens wod tänkte jag det flera gånger.

Gårdagens "Diane" satte tydligt sina spår och rörligheten i framförallt ländrygg och baksida lår har inte varit densamma sedan dess. Dagens mainsite var Front Squats och varje gång (nästan i alla fall) jag var nere i bottenläget och vände så var det som om bålstabiliteten bara försvann, jösses!!

Fick detta genomfört trots allt.

Front Squats 1-10-1-20-1-30
90kg /70/90/60/80/40 kg

Totalt 3360 kg

Vid första en repetitionen på 90 kg kom det första "jösses", det kändes urtungt. Sen 10 repetitioner på 70 kg, kändes bra. Nästa på 90 kom som en chock, "jösses" igen. Skalade lite och körde sen 20 reps på 60 kg. Höll på att svimma men behöll lugnet och körde på. Eftersom den andra repan på 90 kg blev en chockupplevelse så sejfade jag och sänkte till 80 kg inför den sista en-repsaren. Det gick bra. Slutligen 30 repetitioner på 40 kg. Det var tur att jag skalade så mycket på vikten annars hade jag nog inte klarat det. Efter ca 20 repetitioner var jag tvungen att vila i en 30-40 sekunder med stången på axlarna innan jag slutförde setet. Det kändes som om jag inte fick nån luft, fan jobbigt alltså.

Hoppas mainsite hittar på ett roligt pass inför Julafton. Fast å andra sidan är det inte en dag dom firar "åver thäär", så det rullar väl på som vanligt.

Simma lugnt!

/Richard

2 kommentarer:

  1. Oooh, lurigt FS-pass, "krav" på att det skulle vara obrutet? Då hade det ju varit surt att ge upp på rep 28 :)

    Vi har ju en snabb och "enkel" jule-wod:

    http://www.crossfituppsala.se/2009/12/23/crossfit-uppsalas-julaftons-wod/

    Kört hårt och god jul!

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om det var krav på obrutet, jag tolkade det så i alla fall.

    God Jul Björn!

    SvaraRadera