16 apr. 2011

Bananskal

Hann med ett pass idag med, fjärde denna vecka, men tyvärr hann jag inte vara kvar för att se när Númi dominerade Wod 11.4 och drog till med 150 reps. Måste väl innebära 1 varv + 50 Burpees? Vilken kille.

Själv fick jag glida in på ett bananskal på 10-klassen trots att det var fullt. Tack Erik.

Vi började med att nöta teknik på våra Power Cleans. Jag jobbade upp till 60 kg för att sen stanna där och bara försöka få till varje lyft perfekt.

Sen...

På 8 minuter skulle man jobba upp till ett så tungt marklyft som möjligt. Jag fick upp 170 kg idag och det får jag väl vara hyfsat nöjd med. Försökte två gånger på 185 kg men idiothöjningen med 15 kg var ingen bra idé. Skulle ju ha provat på 180 kg först men ibland är jag rätt pantad.

Efter det...

På 6 minuter utföra så många Burpee-pushups som möjligt. Fick till 57 st. Utförandet går ut på att man hoppar ner i armhävningspositionen, gör armhävningen strikt, och sen gör man ytterligare en armhävning innan man hoppar upp och klappar. Hmm, hajar ni?



På eftermiddagen hängde jag på stan med Christel och Ellie. Vi drev mest runt och fikade och handlade frukt på det alltid så klockan-tre-hysteriska Hötorget. Det är rätt kul att höra försäljarna i stånden försöka överrösta varann, "allå, allå, kompisa, sista priset, två för tjugi, två för tjugi".

Om gud vill och byxorna håller så blir det ett pass till denna vecka. Får se i morrn.

Simma lugnt!

/Richard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar