1 maj 2011

Premiär för Team Reebok + ett nytt pr

Premiären för Team Reebok gick över förväntan när vi spenderade hela dagen på CFN och tog hand om klasserna. Det är ju super för alla tränande att ha en instruktör och ytterligare sex träningskunniga personer på plats. Jag hoppas ni som var där kände att ni fick ut något av att Team Reebok fanns till ert förfogande?!

Under dagen fick vi se många fina prestationer och en del riktigt grymma personliga rekord i bl.a. marklyft. På förmiddagen fick Björn revidera sitt årsmål efter att med lätthet dragit upp 200 kg från marken. Starkt Björn!! På eftermiddagen hade min teamkompis Andreas en marklyftsbattle med Måns och dessa herrar, eller pojkar, fick upp 210 respektive 205 kg. Galet bra.

Själv försökte jag mig än en gång tangera mitt pr 180 kg, men det gick inte. Har dock fått en del bra tips från Mads så jag ska börja nöta lite på dessa i veckan. Kanske kommer jag uppnå mitt årsmål på 200 kg, kanske inte. Den som lever får se.



Efter lunchen hade vi lite dötid fram till nästa klass och då passade Christian och Andreas på att öva Snatch under överinseende av Mads. Jag tror dom gjorde framsteg, Mads är en aldrig sinande källa av kunskap och inspiration så man kliver upp en nivå eller två vid coachning av honom.

Själv hade jag ingen aning om vad jag skulle träna på och eftersom jag var proppmätt efter kyckling med cashewnötter så var motivationen sådär : ) Jenny brände av Diane på 4:57 och det inspirerade mig till att testa jag med. Liksom för Jenny så är Diane ett av mina absoluta favoritpass.

Jag tog mig igenom en rätt ångestfylld uppladdning och efter ett par budord från Mads körde jag bara.

Diane 21-15-9 av:
Marklyft (100 kg)
Handstand Pushups


Mads budord hjälpte mig mycket. "På de första 21 repsen är det bara arbete, vila inte". "Nästa 15 repetitioner är det bara pannben, försöka att ta dig igenom utan att bryta setet". "På de sista 9 ökar du bara, skit i att du är trött, kör bara". Dessa kloka ord och ett riktigt jävla grymt pushande från Mads, Christian, Andreas och Micke Kruse gjorde att jag lyckades sätta ett nytt pr på denna grymma tjej.

Den nya tiden lyder 4,33 (gamla 6,14). Roligt!!

Simma lugnt!

/Richard

4 kommentarer:

  1. Din prestation på Diane var helt GRYM! Den blir svårslagen. Hade superroligt igår och ser fram emot nästa event!

    SvaraRadera
  2. Björn Johansson1 maj 2011 kl. 20:11

    Grattis till obscent bra tid på Diane!! Å tack för peppningen inför lyftet!

    Var förövrigt extra bra stämning och grymt att Mads hade sitt crew med sig! Ses i boxen! :)

    SvaraRadera
  3. Här dammas det in PR varje pass, sånt gör träningen extra rolig, grattis!

    SvaraRadera
  4. Tack, det är kul när det funkar. Trodde inte jag hade en sån Diane-tid i mig, men med mycket bra pepp så gick det bra.

    SvaraRadera