8 apr. 2011

Tyler-lyft

Torsdagens pass blev inte riktigt som jag tänkt det. Denna vecka är det programmerat för att ta nya pr i olika övningar och igår var det dags för marklyft. Mitt pr ligger på 180 kg men det kändes långt bort, likt bänkpressen häromdagen. Känner mig lite urlakad och har ingen riktig kraft i kroppen. Rickard tyckte jag skulle äta mer kött och fett, och Jakob tipsade om mina mellanmål, så jag gissar att kosten är problemet.

Började passet med uppvärmning och lite kompis-marklyft med Tyler som vikt.

Marklyft 1-1-1-1 (pr försök)
Lyfte 100-120-140 och 160 kg. Försökte även två gånger på 170 kg men där fick jag inte ens upp stången ovanför knäna.

Sen.........

4 varv på tid av:
8 Marklyft (90 kg)
20 KB svingar (20 kg) / 10 Lateral Burpees (varannat varv) 25 Jumping Jacks
Tid: 6,12

Denna metcon skulle köras parvis men eftersom vi var ojämna par körde jag själv. KB-svingarna utfördes under varv 1 och 3 och Lateral Burpees på varv 2 och 4.



Simma lugnt!

/Richard

2 kommentarer:

  1. Richard! Jag tror det kan vara sviter från influensan.. jag känner likadant 0(

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas du har rätt och att det vänder snart

    SvaraRadera