19 apr. 2011

Dålig förälder?

Jag känner mig som en dålig förälder. Under ett par nätter i rad så har Ellie vaknat ett antal gånger och skrikit och varit svår att få att somna om. I natt hände samma sak och jag var uppe flera gånger. Vi ett tillfälle klev jag upp och gick bort till hennes säng. Jag fick henne att bli tyst/somna om. Jag hann precis lägga huvudet på kudden när hon skrek rakt ut igen. Jag var upp snabbt, för att Christel inte skulle vakna, och gick återigen bort till Ellie och ännu en gång fick jag henne att somna om. När jag precis lagt huvudet på kudden igen, så skrek hon rakt ut. Vi detta tillfälle hade jag varit upp flera gånger under natten och nu tre gånger på raken inom 1 minut, så min reaktion när hon skrek rakt ut en fjärde gång var ett högt "Men va faan!!!" Nu har jag dåligt samvete över detta. Borde jag inte bara klivit upp och gjort som jag gjort tidigare under natten, bara gått fram och försökt söva Ellie igen!? Jag känner mig som en dålig förälder.

Jag klev i alla fall upp 5:50 för att åka in till 7-passet på CFN. Vi började med lite teknik.

1 Hängryck + 1 Overhead Squat på 90% x 5
Körde på 40 kg hela tiden.

Sen...

6 varv på tid av:
1 Hang Power Snatch + 3 Overhead Squats (45 kg)
8 Squat Jumps
20 Mountain Climbers

Tid: 5,27


Jag bytte alltså ut Double Unders mot Mountain Climbers pga mina fötter. Blev ett bra pass.


Passet



Andreas och Ali efter woden


Simma lugnt!


/Richard

2 kommentarer:

  1. Om du visste hur många gånger jag har sagt
    " men va faan!!".. Jag förstår precis hur du känner, men ha för guds skull inte dåligt samvete! Man är ju inte perfekt =)

    SvaraRadera
  2. Jenny - Tack för stödet Jenny. Ibland undrar man om man är ensam att känna som man gör.

    SvaraRadera