7 mars 2011

Otippat nytt pr

Det blev inget morgonpass idag så jag körde passet 18:30 istället. Träffade många kända ansikten från min tid som kvällstränande : ) Roligt!

Passet var ett intro-pass i olika knäböjstekniker. Efter uppvärmning och genomgång körde jag 1-1-1 i Front Squats och målet var att sätta pr. Eftersom jag har haft ont i knäna, och även så under uppvärmningen, körde jag på lite lättare vikter. Lyfte 90 kg-100-105 kg. Sista lyftet kändes så lätt, och knäna kändes inte alls, så jag tänkte att jag kanske skulle testa ett lyft på 115 kg. Det gick bra och mitt nya pr i Front Squats är nu alltså 115 kg. Det kom lite otippat faktiskt.

Efter styrkedelen körde vi en metcon.

7 varv på tid av

1 Shoulder Press (45 kg)
5 Push Press (45 kg)
5 Burpees
12 Lateral Jumps (över stången)
12 Hollow Rocks

Tid 8:42

Jag är nöjd med dagens pass.

Simma lugnt!

/Richard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar