6 mars 2011

Smärta 2.0

Nu har jag varit föräldraledig i en vecka och att bara ta hand om Ellie känns helt naturligt. Upplägget har dock inte blivit som jag planerat innan. Jag har tidigare föreställt mig att jag skulle träna mitt på dan när Ellie tar en powernap, men så har det inte blivit. Jag har istället besökt 7-passen och kommit hem lagom till Christel gått till jobbet, och det har funkat bra. Man kommer nog aldrig ifrån att det är psykjobbigt att kliva upp 5:30 för att träna, men det är så det får bli.

Under Thailandsresan mådde jag prima men väl tillbaka i kylan så kryper värken fram. Har haft ont i fötter och knän de senaste dagarna och att sätta sig på knä för att leka med Ellie smärtar ordentligt. Som vanligt har jag förträngt att jag faktiskt kan ta smärtstillande, men det tar emot att proppa i sig läkemedel mer än nödvändigt. Blir det värre får jag väl krypa till korset och börja ta dom igen.

Igår försatte jag mig i en frivillig smärtsituation. Det var ett tag sen sist så jag hade förträngt hur ont det faktiskt gör att tatuera sig. Till skillnad från tidigare sessioner så var Tyson på Infamous Tattoo riktigt trevlig och han skötte "smalltalket" utomordentligt. Det är alltid skönt att få nåt annat att fokusera på än smärtan. Att bara sitta tyst gör att jag bara har smärtan i huvudet och då går en timme väldigt långsamt. Tyson är grymt bra och jag har aldrig varit med om en tatuerare som faktiskt tillåter att man prutar. Insåg efteråt att en tatueringsstudio kanske inte är det smartaste stället att pruta på : )

Ingen träning idag alltså men jag ska försöka få till ett i morgon beroende på hur det känns i huden.

Simma lugnt!
/Richard

2 kommentarer: