29 apr. 2011

Ford Focus bortskänkes

Nä, jag ska inte ge bort vår bil men jag har god lust att köra den över kajkanten i Hammarbyhamnen just nu. Varför!? Jo, den kostar sjukt mycket pengar för tillfället och vi har verkligen inte råd med det.

För ett par veckor sen byttes alla bromsbeläggen ut för 1700 kr. Det var inte så farligt dyrt och eftersom det är slitdelar så får man räkna med att dom tar slut då och då. I samma veva pajade generatorn, det kostade 4000 kr att fixa och det var ändå billigt sa dom. Yeah right! Nu har även klimatanläggningen gått sönder och imorse lämnade jag in bilen för att se vad det skulle kosta, och för några minuter sen kom domen. Kondensatorn har ärjat sönder och 7125 kr kostar kalaset. Skjut mig i huvudet nån!! Jag ringde till en kompis som jobbar på Ford-verkstad och han sa att dom tar minst 1000 kr mer, så det är ett bra pris. Hmm.

Summa summarum. Nästan 13000 kr fattigare och jag hatar vår bil som aldrig förr just nu.

Simma lugnt!

/Richard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar