29 apr. 2011

Nytt pr + Team Reebok

Körde 17:30-passet på Nordic idag och det gick bra tycker jag.

Lite uppvärmning sen skulle vi jobba upp en så tung Split Jerk som möjligt. Efter tisdagens fadäs med handleden (som knäckte till i Power Snatchen) har jag haft ont konstant så jag hade inga större förhoppningar om att persa. Turen ville dock annat.

Split Jerk 1-1-1-1-1-1 på 90-100%
Lyfte 50-60-70-80-90 och 100 kg. Sista lyftet nytt pr. Richard glad. Försökte även med 105 kg men jag hade inte rätt mindset för det.

Mads frågade efter mitt misslyckande om jag verkligen hade fokuserat och trott på lyftet när jag rackade av, det hade jag inte. Jag kom på mig själv att tänka att "jag har ju i alla fall tagit 100 idag". Tänker man så blir inga pers gjorda.

Sen...

500 m rodd +

5 varv på tid av :
8 Armhävningar med klapp
8 Burpees
8 Fällknivar med medicinboll (10 kg)
8 Tuck Jumps

Tid: 10,23


Sjukt jobbigt idag. Ett stort tack dock till alla som hejade på mig, det är sånt som gör att man tar i det lilla extra.

Imorgon är det premiär för Reebok Teamet att hålla låda och det gör vi på hemmaplan på Crossfit Nordic. Vi är där från kl 10 och håller på till ca 16. Titta gärna förbi och säg hej.

Simma lugnt!

/Richard

2 kommentarer:

  1. Du har verkligen blivit stark, och riktigt bra på OL!

    SvaraRadera
  2. Joel - Ja, lite starkare har jag nog blivit sen SATS-tiden. Hade en kille som skulle filmat lyftet igår men han grejade inte att hantera en Iphone. (sorry Mats, du förtjänar det : )

    SvaraRadera