12 juni 2011

Team WOD + nytt pr

Idag mötte jag upp teamet, förutom Mads som är i Milano och lär ut Crossfit, på Nordic för gemensam träning. När vi kom dit hade ingen riktigt koll på vad man ville träna, men med hjälp från CFN-Rickard så blev det följande.

I lag (tjejerna vs killarna) på tid:

15 Muscle ups
15 repklättringar, 3m
30 Powersnatch, 50/35kg
40 Handstående armhävningar
40 Burpee pull ups
30 Pistoler
80 Utfallshopp
160 Double unders


Jag, Andreas och Christian kom i mål på 15:25 och Jenny, Ellinor och Louise tätt efter på 17:28. Jag fick till fem muscle ups i rad vilket är ett nytt pr. Tidigare hade jag bara klarat av att göra två.

Ett riktigt roligt pass som vi fick med på film.......i alla fall dryga 10 minuter innan batterierna la av.



I övrigt är det tänkt att jag ska mitt crossfitande till ytterligare en nivå inom kort. Under midsommarhelgen ska jag gå Crossfit Level 1 så förhoppningsvis kanske jag håller klasser i en box nära dig inom en snar framtid.

Ska förhoppningsvis avsluta denna helg med en massage för min onda axel. Hoppas det blir av.

Simma lugnt!

Richard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar