20 maj 2011

Paleo-pannkakor

Har fått förfrågningar om hur jag gör mina Paleo-pannkakor. Häng med här.

Paleo-pannkakor

Ingredienser:
4 ägg
1 banan
2-3 matskedar kokosmjölk
1 nypa salt
Kokosmjöl eller mandelmjöl

Tillagning:
- Mixa ägg, banan, kokosmjölk och salt till en smet.
- Tillsätt mjöl, lite i taget, till du får en smet som du är nöjd med.
- Stek i t.ex. kokosfett

Till mina pannkakor äter jag en skål med frukt t.ex. mango, kiwi, jordgubbar och hallon. Självklart har jag lite lönnsirap på.

Mumsfilibaba

Simma lugnt!

Richard

2 kommentarer:

  1. Provade i morse. Vilken smash! Tog ca 3msk mandelmjöl vilket var rätt lagom. Serverade med färska blåbär och jordgubbar. Gött!

    SvaraRadera
  2. Provade också i morse, fantastiskt goda!! Tack så hemskt mycket för dett underbara recept!

    SvaraRadera