2 apr. 2011

Reebok Crossfit Games Open wod 2

Idag var jag förbi CFN för ett styrkepass och för att peppa mina team-kamrater på deras väg mot stardom. Eftersom jag blev dålig efter förra lördagens pass så tog jag det lugnt idag och körde bara styrka utan flås. Deadlift Körde treor på 60-80-90-100-110-120-130 och 140 kg. Det kändes bra men på 140 kände jag att det började svaja i bålen så jag stannade där. Power Cleans Även här körde jag treor men på 40-50-60-65-70-75 och 80 kg. Kändes tungt på 80 kg och det tog två set innan jag fick upp stången tre gånger. Vid 11 var det dags för alla som skulle köra veckans wod i Reebok Crossfit Games Open. Veckans utmaning var att på 15 minuter göra så många rundor som möjligt av; 9 Deadlift (70 kg för män och 45 för kvinnor) 12 Pushups 15 Box Jumps Riktigt skön stämning och ni som körde var jäkligt grymma. Det var vi på sidan som skulle peppa er men jag måste säga att jag blev peppad av er istället.
3-2-1.......kör!!

Jenny kör Box Jumps

Louise under marklyften

Ali är dead meat efteråt. Bra kämpat Ali!


V for Very Cool Athlete.


Äntligen över Louise!?

Andreas taggad till tusen.

Ellinor
Simma lugnt!


/Richard

1 kommentar:

  1. När bålen svajar är du på gång och det är bara att öka :)

    SvaraRadera