14 mars 2011

Crossfit Games Open

Körde kvällens intro-pass idag som fokuserade på lyft.

Efter uppvärmningen började vi med att öva Snatch (ryck). Snatch är en av mina många svagheter och i mina ögon är det ett komplext lyft. När vi var klara med det övergick vi till Deadlift (marklyft).

Snatch 2-2-2-2-2
Det blev mycket öva med bara stången och sen 40-40-50-55-60 kg (nytt pr). Här lyckades jag faktiskt få till ett nytt pr om än ett blygsamt sådant. Jag har väldigt svårt för Snatchen men det kanske blir bättre med lite övning : )

Deadlift 2-2-2-2-2 på 80 % av 1 rm
Jag sejfade idag och körde på 100-100-120-120-100 kg. Skulle egentligen ha kört på ca 145 men Erik tyckte att jag "stack iväg" med baken lite väl mycket, så jag valde lägre vikter med ett stort fokus på tekniken.

Idag anmälde jag mig till Crossfit Games Open som är en kvaltävling inför Crossfit Games 2011. Ska bli kul att förnedra sig in public.

Simma lugnt!

/Richard

4 kommentarer:

  1. Grymt kompis, best of luck!

    SvaraRadera
  2. Du är ju bäst broder! Inte en chans att du blir förnedrad:-)

    //Mads

    SvaraRadera
  3. Yogi - Tack, det kommer behövas.

    Mads - Det återstår att se : )

    SvaraRadera
  4. Det är ju Kungligt lycka till gubben!

    SvaraRadera