28 sep. 2010

Efter den Danska stormen

Jag skulle ha tävlat i Fit as Fu´k Crossfit Challenge i helgen men det blev inget med det tyvärr. Istället agerade jag huvuddomare för Event 2 och vanlig domare i Event 3 och det var riktigt kul och inspirerande.

Så många bra atleter på samma plats samtidigt, awesome!! Jag vill gratulera alla som var med och tävlade för era insatser, speciellt Jenny, Númi, David, Yogaman, Sarah Grey, Björn, Martin, Simon och Linda. Ni var asgrymma!!

Efter en dålig dag på jobbet drog jag till CFN för att få lite pepp i kroppen igen.

Dips 5-5-5-5-5 80%
Körde femmor.

Sen en par-wod med Mats

2 000 m rodd och 200 Burpees. 1 minut arbete och sedan byte inom paret. När man uppnått 2 000 m i rodden byter man Burpees mot armhävningar tills man gjort 200 totalt. Endast en person arbetar åt gången. Jobbigt!! Tid: 12,33


Slutligen blev det en Tabata L-sit 4 x 20 sek arbete och 10 sek vila. Ja, jag vet, man ska ha benen rakt ut men det gäller inte mig : )

Simma lugnt!

/Richard

7 kommentarer:

  1. Hey man!
    Tack för support och alltid lika trevligt sällskap i helgen. Inte för att du inte var grym som domare, men nästa gång blir det tävling hoppas jag! :)

    SvaraRadera
  2. Who knows, kanske blir det så : )

    SvaraRadera
  3. Tack för en trevlig helg Richard! Du är en glädjespridare :-)

    SvaraRadera
  4. Detsamma Jenny, jag hade en superhelg. Kaja Kaja på dig! : )

    SvaraRadera
  5. Thanks for your support at the challenge! Hope to see you guys soon again! I'll bring tape for my mouth next time. ;-P

    SvaraRadera
  6. Tack för en skön helg Richard! Ser fram emot nästa gång man får nöjjet att plåga sig i närheten av dig! Ses på SM?
    /Simon

    SvaraRadera
  7. Tack detsamma Simon. Jag är grymt impad av din prestation. By the way, vad hette kost-boken du berättade om?

    SvaraRadera