7 okt. 2010

Pajjade händer

Ellie vaknade 05:20 igår och när vi låg i sängen kläckte Christel den briljanta idén att jag lika gärna kunde träna när jag ändå var vaken. Bra där!!

Åt en stadig frukost och drog till CFN för 7:00-passet. Efter en del teknikträning i Pullups körde vi följande.

Kipping Pullups 100% x 4 (försöka ta pr) Fick bara till 19 stycken idag så inget nytt pr för mig. Redan under denna övning gjorde det ont i händerna.

Sen skulle vi, på tid såklart, utföra 25-20-15-10-5 av Pullups och Hopp över box (60cm).
Fick så sjukt ont i händerna och redan på andra varvet pajjade dom ordentligt. Efter 8:22 gick jag i mål med två stora blodblåsor i handflatorna och ytterligare ett flesh wound på ett finger. Hohoho vad ont det gjorde sen när jag duschade.

Tömde blåsorna och slet bort det lösa köttstycket och sen smörjde jag med Locobase-salva. Jag måste ta bättre hand om mina händer i fortsättningen.

På kvällen blev det en Bowling-amrap. Hann med två serier på 60 minuter. Behöver jag tillägga att det inte var speciellt skönt att bowla med trasiga händer?

Vila idag och träna i morgon.

Simma lugnt!

/Richard

2 kommentarer:

  1. tejp....mycket tejp...eller lossa greppet lite...
    eller jag vet inte
    krya på händerna :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tejpade lite för sent. Skulle ha gjort det på en gång men väntade till metconen. Stupid me!!

    SvaraRadera