14 maj 2010

"Ellie"

Åkte till Crossfit Nordic för att köra lunchpasset idag. Hade bokat mig på 17:30-passet men eftersom jag var ledig så ville jag få träningen avklarad och komma ut i solen.

Började med 5 x 1 Muscleups. Yes, dom sitter fortfarande.

Min älskade dotter, Ellie, har blivit hedrad med en alldeles egen wod av Rickard i CFN-gänget. Idag var det premiär för passet och jäklar vad han har lyckats med programmeringen av denna wod. Eller vad sägs om följande upplägg.

"Ellie"

21-15-9 av Burpee-thrusters (40 kg) och CTB (chest to bar) pullups.

Hur kommer man på att bunta ihop två djävuls-övningar till en och dessutom lägga till CTB-pullups?? Burpee-thrusters går ut på att man, från stående position, hoppar ner och gör en armhävning med händerna på stången, sen hoppar man fram (fortfarande med händerna på stången) och utför en Squat Clean och avslutar med en thruster. En rätt komplex övning även i tekniktempo. Det var en riktigt jobbig metcon och jag blev klar med tiden 14,10.

Jag är mycket stolt och tacksam att min dotter fått äran att namnge ett sånt mördarpass. Tack Rickard!


Ellie
Simma lugnt!
By the way. Jag värmde upp med Double Unders och fick till ett nytt pr. Nu är jag uppe i 15 st : )
/Richard

3 kommentarer:

  1. Hon ser för go ut Ellie. Själv körde jag idag enligt mainsite EVA helt galet!!! 40 min höll jag på..... hoppas det tar lång tid till nästa gång :)

    Den borde du pröva eller har du kanske redan gjort det?

    // Susanne

    SvaraRadera
  2. Det är klart att Ellie ska ha ett eget pass! Jag hoppas att hon blir en lika glad prick som sin far.. Du var för övrigt grym på passet, Rickard. Och grattis till Double-underPR :)

    SvaraRadera
  3. Susanne - Jag tror faktiskt att jag inte testat Eva ännu. Det får bli ett av mina mål.

    Rickard - "Ellie" är grymt välprogrammerad och riktigt jobbig som sagt. Ska blir intressant och se vad jag kan åstadkomma nästa gång. Japp, jag skyndar långsamt med mina Double Unders : )

    SvaraRadera