16 maj 2011

Recap

Jag vet egentligen inte hur jag skall kunna berätta om den gångna helgen utan att glömma något på vägen. Det har varit en otroligt händelserik helg för mig och Reebok-teamet och vi har alla haft svårt att hålla inne med superlativen när det kommer till att beskriva det vi upplevt.

I fredags lämnade vi Stockholm för 62 mil i bil ner till Malmö. Väl framme checkade vi in på Hotell Kramer vid Stora Torget. Trots den långa resan hade jag svårt att somna senare på kvällen. Gissar att jag var lite uppspelt av vad som komma skulle.

Lördagen startade med en långfrukost och sen en kort bilfärd till Crossfit Malmö. Efter en föreläsning Andreas Lindqvist, om vad som är "bra mat", skulle det tävlas. Vad vi inte visste var att Team Reebok också skulle ställa upp med ett lag.

Det var som sagt en lagtävling och även danska Crossfit Butchers Lab representerade med ett lag riktiga cyborgs, vilka maskiner dom är!! Tävlingen bestod av 6 olika wodar och i den första och sista körde hela laget. I 2-5 valde man ut två deltagare som skulle utföra övningarna. Shit vilken grym programmering. Läs mer om alla wodar på Reebok-teamets blogg. Där finns även en massa bilder och film från helgen.



Av sju startande lag placerade sig Team Reebok på en mycket hedrande 2:a plats och för min egen del var detta en mycket rolig upplevelse. Jag har klivit ett väldigt långt steg ur min komfortzon denna helg.





På blogg-plan så var det också en bra helg och det var riktigt roligt när en av mina läsare kom fram och presenterade sig. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på denna supertrevliga herre. Det är en sån boost när sånt händer. Tack!!

I morse masade jag mig upp till 7-passet och det bjöds på Crossfit Total. Mads höll i passet och även Andreas representerade trots helgens tävling och den långa bilresan hem. Jag lyckades inte riktigt få till det idag men skrapade ihop 360 poäng (pers är 372,5) med en Back Squat på 130 kg (nytt pr), Marklyft 160 kg och Shoulder Press 70 kg. Nytt pers är ju alltid trevligt.

Simma lugnt!


/Richard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar