10 apr. 2011

Nytt pr

Träningen går framåt sakta men säkert. Idag åkte jag in till Nordic utan en riktig plan, som så många gånger förr, men i bilen på väg dit hade jag funderat på att kanske köra bänkpress, frivändningar och kanske lite marklyft, alltså inget flåsigt.

Efter 500 meter rodd och Burgener Warm Up frågade jag Rikard vad som stod på agendan för dagens klasser. Snatch! Snatch, eller Ryck på svenska, är ett av mina sämre lyft så jag tänkte att det är väl lika bra att öva på det då.

Snatch
Började med ca 30 lyft på 30 kg bara för att nöta in rörelsen. Sen blev det femmor på 40 och 50 kg. Nu började jag närma mig gränsen för vad min komfortzon tycker är ok. Lyftet på 60 kg gick dock bra och här tangerade jag mitt tidigare pr.

Efter lite rättning från Rikard tyckte han att jag skulle testa 65 kg. Det tyckte inte jag men föll ändå för grupptrycket från bl.a. Christian som precis trillat in i lokalen. Hängde på 5 kg till, check! Lyfte, check! Nytt pr, check! : )

Testade sen två lyft på 70 kg men det gick inte alls så jag gick och satte mig och kollade på de andra istället. När jag satt där kände jag att jag hade ju ändå varit jäkligt nära att klara 70 kg, så jag testade en gång till och det gick vägen. Herr Sandbergs nya pr i Snatch är nu 70 kg!!

Fick det på film också.



Lägger även upp 65 kg´s lyftet eftersom det var det lyftet jag var mest nöjd med teknikmässigt.



Kul när man får till såna här pass.

Simma lugnt!

/Richard

2 kommentarer:

  1. Lätt också! Fan vilken talang du är Richard! Grattis!

    SvaraRadera
  2. Talang? Det tar jag som en komplimang David. Tack!

    SvaraRadera