11 apr. 2011

Kittelklocke-svingar

Eller Kettlebell Swings som de säger i de anglospråkiga länderna. Idag låg fokus på hur man kan hantera Kettlebells på olika sätt och vem instruerar detta bättre än Erik, CFN´s egen Kettlebell-guru?!

SDHP 4-4-4
Sumo Deadlift High Pull med Kettlebell, körde med 20-32-48 kg. Axlarna kändes från gårdagens Snatchar.

Ryska svingar 6-6-6 på 80%
Alltså svingar där man "vänder" med kulan i ögonhöjd (i amerikanska för man upp kulan på raka armar över huvudet). Körde med 32-48-48 kg.

Sen....

6 varv på tid av:

8 Ryska svingar (32 kg)
2 Amerikanska svingar
16 Mountain Climbers
6 Burpee Situps

Tid: 7,48

Jobbigt pass. Har inte svettats såhär mycket sedan Murph-varianten härom veckan.

Sen kan man ju undra vad f--n jag håller på med. Avslutningsvis kunde man välja mellan att utföra lite olika övningar med kettlebell eller gå ut på gatan och springa 50 meters sprinter. Vad tror ni jag valde? Japp, jag kunde inte låta bli sprintarna. Jag tänkte att det handlar ju om så korta sträckor så jag får nog inte ont, men nu sitter jag hemma och har fantastiskt ont i fötterna. Suck, att jag inte lär mig.

Simma lugnt!

/Richard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar