20 apr. 2011

Parchami håller låda

Körde 7-passet idag igen och jag kände mig väldigt pigg när jag satt och väntade på att det skulle dra igång. Så tack till Ellie som vaknade 5:30 imorse så att pappa skulle komma upp i tid.

Ali Parchami höll i passet vilket var kul. Ali är en grym atlet som förutom fina prestationer i Crossfit även tagit SM-guld i judons 73-kilosklass (2003,-04,-06,-08-09). "You better watch out, you better watch out, cos Ali Parchami is gonna make youuuu cryyyyy"

Öva teknik:

1 Push Press + 2 Push Jerk x 5 på 90%
Körde på 40-50-60-70 och 75 kg. Sista kändes riktigt tungt när stången skulle frivändas upp i rackposition.

Sen...

6 varv på tid av:
1 Push Press (60 kg)
2 Push Jerk (samma vikt)
8 Lateral Burpees
8 Fällknivar med medicin boll (10 kg)

Tid: 7,31


Det kändes bra att få till ett tredje pass denna vecka eftersom jag åker till Skurup över påsk. Har kollat runt lite efter träningsmöjligheter på lokal, men det ser mörkt ut. Tar med mig ringarna så får vi se om de kommer till användning.

Simma lugnt!

/Richard

2 kommentarer: