26 mars 2011

Hemskt pass

Idag var jag tillbaka i lådan, Crossfit Nordic, och rev av ett riktigt drygt pass. För dagen hade vi finbesök av Martin Altemark, en av grundarna till Crossfit Uppsala, och han hade bestämt sig för att köra en variant av Murph. I Murph ingår det löpning så jag modifierade lite och rodde istället.

Så, på tid körde jag följande;

2 km rodd + 20 rundor av Cindy (5 pullups,10 pushups och 15 squats)+ 2 km rodd. Tid 57:36.

Helvete vad jag mådde efteråt. Jag liksom gled av rodden och det tog 5-10 minuter innan spykänslan försvunnit och jag kunde ställa mig upp.

Martin blev klar 10 minuter snabbare än jag (trots en viktväst på 10 kg) och han kom och peppade mig de sista 1500 meterna av rodden. Jag hade nog kraschat in i väggen utan den supporten. Visserligen hade jag bestämt innan passet att jag inte skulle stressa på utan ta det lugnt och bara ta mig igenom helvetet, men efter 10 rundor av Cindy så var det nära att jag kastade in handduken. Tänkte skylla på att jag varit sjuk men det kändes så lamt att jag beslutade mig för att fortsätta.

Annars var det en lugn och skön stämning i boxen. Det var flera som var där och körde sina egna pass efter att en av klasserna var slut. Martina körde på sitt håll och Jenny och Ellinor kämpade med sitt, allt under övervakning av commando-soldaten Erik : )


Dom är verkligen awesome där uppe i Uppsala. Bra jobbat Martin!!

Simma lugnt!

/Richard

3 kommentarer:

  1. Grym prestation Richard! Hög puls och mjölksyra till öronen i nästan en timme är RESPECT! Du är en mycket bättre idrottare än vad du själv inser. Imponerande!

    SvaraRadera
  2. Tycker att ni var riktigt awesome båda två! Ruskigt bra kämpat! Jag vet inte om jag är riktigt klok som säger det här men: Jag tror jag måste testa det passet! :-)

    SvaraRadera
  3. Micke - Tack. Jag kan bekräfta mjölksyrenivån till öronen. Jag gillar dock tanken på en riktigt lång metcon då och då, det är bra för psyket.

    Martina - You go! : )

    SvaraRadera