15 feb. 2011

Beach Republic

Ojojoj, har ni snö eller?? Kollade min Iphone igår morse och såg att det var -18 grader, wtf!! Här har vi +34 och det känns helt ok. Solen skiner också, sa jag det?

Rekommendation: I söndags var vi på brunch på Beach Republic, ett rätt nytt ställe som ligger mellan Chaweng och Lamai. Brunchbuffén kostade 900 bath per skalle, vilket kan te sig dyrt, men den var hur bra som helst. Vad sägs om on-demand-grillad barracuda, pilgrimsmusslor och tigerräkor? Waguy biff i mängder. Skumpa, öl, desserter, thairätter, europeiska rätter, mozzarella, korvar och gott kaffe mm. Efter maten hängde vi i deras poolområde i ett par timmar innan det var dags att bege sig.

Träning: Rullar på men jag har tappat lite motivation, segt att köra kroppsviktövningar hela tiden, saknar dock Crossfit Nordic och allt järn där.

Igår körde jag en modifierad Angie, 100 reps av Ring Rows, Pushups, Situps och Squats. Har träningsvärk överallt idag, så jag ser det som ett bra pass.

Igår firade jag och Christel vår bröllopsdag med att åka till Tescos för att handla barnmat och yoghurt. Vi hade med oss Bill som hade ett mål med utflykten, Dunkin Donuts. Vi drog i oss tre munkar var på nolltid, en klassisk, en blåbär och en med choklad. Smarrigt! : )

På kvällen fixade vi barnvakt och drog sen till Krua Bophut och åt middag. Blev lite bubbel, såklart, och mycket god mat. Puss på dig!

För övrigt har Ellie nu tagit sina första steg, utan stöd, vilket känns jättekul. Hon har också börjat prata fasligt mycket, på sitt eget sätt. Jag skulle betala mycket för att få veta vad hon säger.

Bara en vecka kvar nu sen är det varma kläder på igen.

Frukostutsikt 2011-02-15 ca 7:30

På Beach Republic

Det blir sällan bad i den djupa poolen nuförtiden

Ingen snö så långt ögat når

Ett dopp?!

Lyckönskningar från får stora Thai-familj
Simma lugnt!
/Richard

9 kommentarer:

  1. Jag erkänner! Jag är avundsjuk.. Men ni är så värda er semester =)
    Japp! Vi har snö och det är -10 grader just nu..

    SvaraRadera
  2. Snart är det jag och Mattias som ligger på stranden i Thailand och har det Hawaii. Japp, här i Svedala är det -17 grader och det är jul igen. Och med det så fungerar ju varken buss, pendeltåg eller annan trafik. Kaos! men men snart får jag som sagt ha det gott utomlands. Ha de gott!

    SvaraRadera
  3. F-n vad skönt ni har det!!! Njut gärnet sista veckan också! Ses snart!

    SvaraRadera
  4. Vi njuter till fullo, det kan jag garantera. Även om jag saknar en del saker som t.ex. vanligt kaffe och träningen på CFN, så vet jag att jag kommer längta tillbaka hit så fort jag kliver av planet på Arlanda.

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt ni verkar ha det! Inte alls avis... Åh lilltjejen som börjat gå - cool! Grattis på er dag i efterskott.

    SvaraRadera
  6. kära vänner, skönt att höra att ni har det kungligt...och vad kul med de första stegen Ellie...=) ta hand om er nu och se till att verkligen mjölka ur det göttaste..kram på er

    SvaraRadera
  7. Tuuur att ni kommer hem snart - vi saknar er! :) Kramar från Tutviken

    SvaraRadera
  8. Sawadee krap
    När ska du börja sola? É ju blek som en albyl eller är det bara blixten?
    Hahaha

    Peter från östberga

    SvaraRadera
  9. Peter - Hmm, tack för den passningen : )

    SvaraRadera