14 juni 2011

Brio har Go!



Idag har jag träffat en världsmästare i kundservice och jag vill berätta för er om ett företag som är genuint intresserade av att göra sina kunder nöjda.

När jag idag, av en slump, passerade BRIO´s butik på Norrlandsgatan tänkte jag att jag skulle smita in för att kolla om de hade nån mugghållare till barnvagnen. Inne i butiken möts jag av en väldigt trevlig, men diskret, expedit som ber mig säga till om jag behöver hjälp. Jag frågar då om de har vad jag söker efter men tyvärr får jag veta att de utgått ur sortimentet.

Expediten frågar sen om jag är nöjd med barnvagnen, en Brio Go. Jag svarar att det är vi men att vi har haft problem med ett av framhjulen som låser sig i vissa lägen. Det som sen följer är helt otroligt. "Ja, det har varit en del problem med hjulen på denna modell", säger hon samtidigt som hon går runt disken och helt sonika tar av det krånglande hjulet och börjar putsa och fixa.

Efter det ber hon mig att tippa vagnen lite så att hon kan ta av ett av bakhjulen. Hon märker att det saknas tre(!!) skruvar som kan medföra att hjulet lossnar, det känns ju sådär. Sen tar hon av det andra hjulet och finner samma fel, tre skruvar saknas.

Hon försvinner bakom en dörr och kommer tillbaka lika snabbt med en kartong i handen. "Så här ska det inte vara, det kan ju ske en olycka om man har otur". Kartongen öppnas och ur den plockar hon två sproilans nya hjul som hon monterar på vagnen. "Så, nu kan ni köra vagnen utan att oroa er". "Men jag har inte möjlighet att betala hjulen just nu", säger jag. "Men det behöver du inte, vi står för det här, ha en fortsatt trevlig dag".

Hur grymt är inte det här? Jag blev helt paff, jag skulle ju bara kolla om de hade nån mugghållare. Jag tror inte jag har upplevt en lika bra kundservice nånsin tidigare.

Ett stort tack till Brio som bryr sig om sina kunder, och till expediten, du får en stjärna i himlen för detta.

(anm. Jag ska maila detta till Brio så att expediten får den cred hon förtjänar)

Simma lugnt!

Richard

3 kommentarer:

  1. Man blir aningen paff, för man förväntar sig inte det alls, eller hur?
    Kul att du bloggade om det!

    SvaraRadera
  2. Nej, man är inte van vid en sån servicenivå.

    SvaraRadera