29 maj 2011

Fan vad kul

Wow, vilken helg!! Jag känner mig så lyckligt lottad som får åka runt och besöka olika boxar och där träffa en massa grymma människor som liksom jag älskar Crossfit.

I helgen besökte Team Reebok Crossfit Uppsala där Martin Altemark håller i spakarna. Vilket grymt ställe dom har där. Ett eget hus i ett industriområde där man kan göra vad man vill, hur man vill, närsomhelst på dygnet. Att släppa tunga vikter i golvet är bara en av de roliga sakerna.

På lördagen höll både Mads och Martin i varsin föreläsning och dessa varvades med en hel del träning. Tyvärr kunde jag inte deltaga i någon av klasserna, eftersom de innehöll för mycket som inte var bra för mina fötter, så jag trodde fram till 16:30 att jag inte skulle få till nån träning alls. Andreas kläckte då den briljanta idén att jag kunde riva av en "Grace" eftersom "den tar ju bara ett par minuter"!

Om det var någon som helst tvekan från min sida så varade den inte i många hundradelar. Jag gick ner i källaren och laddade en stång med 60 kg och sen var det bara att sätta igång. "Grace" är en syndfull kvinna och jag fick slita hårt för att besegra henne. Detta var första gången jag provade henne och det var psyktungt. Jag var dock klar efter 4:32 och den tiden är jag riktigt nöjd med.

Andreas filmade så har ni ca fyra och en halv minut till övers så kan ni ju kolla in den om ni känner för det.



Efteråt bjöd familjen Altemark på tacos hemma i radhuset och jag tror alla som var där hade lika trevligt som jag. När maten var något sånär smält brände vi hem till Stockholm igen för att få lite sömn, och i morse vid 6 var det dags att kliva upp igen för att bege sig tillbaka till Uppsala för ännu en dag i svettens tecken.

Söndagen bjöd på en heldag med tävling och jag ska erkänna att jag gillar känslan av att tävla. Jag tror Martin kommer lägga upp alla tävlingsmoment på Crossfit Uppsala´s blogg så kolla där om det intresserar er.

Jag måste dock beröra ett moment i tävlingen som fick mig att gå i taket. Momentet gick ut på att på 10 minuter etablera en så tung Frivändning som möjligt. Man fick utföra lyftet hur man ville, huvudsaken var att vikten transporterades från golvet upp till rackposition. That was it.

Jag var sjukt ladda i denna gren och fick till en del bra lyft. Jag lyckades tangera mitt pr på 100 kg vilket var skitkul. Jag var rätt angelägen om att lyckas med detta lyft eftersom det skulle bli ett kvitto på hur jag utvecklats sen sist.

När det var ca en halv minut kvar av tiden tänkte jag att jag höjer med 5 kg och ser om det går. Letade runt efter 2,5-orna men alla var upptagna. Fick ta fyra 0,5-or, det var det som fanns över. Laddade, lyfte och besegrade. Nytt pr i Squat Clean är nu 102 kg : )

Fick även detta på film så se och njut. Vill redan nu förtydliga att jag var sjukt taggad och det kanske syns efteråt.



Jag vill passa på att gratulera Ellinor som även hon satte nytt pr på 75 kg i samma gren. Dessutom lyckades Andreas få till en Power Clean på 110 kg, ehh!!!

En fantastisk helg är till ända och jag lägger huvudet på kudden ikväll med ett nytt pr på näthinnan.

Ps Glöm inte att titta in på Team Reebok´s blogg där bilder från helgen kommer finnas uppe inom kort.

Simma lugnt!

Richard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar