3 apr. 2011

Tillbaka.....igen!?

Funderade ett tag på om jag verkligen skulle använda den här rubriken. Jag har för mig att jag vid ett par tillfällen skrivit "Tillbaka igen" eller typ "Back in business" i rubriken för att inom ett par dagar bli sjuk eller nåt annat dumt, men jag låter den vara kvar den här gången. Har fin träningsvärk i baksida lår och axlar/nacke efter gårdagens pass, känns skönt. Baksida lår kommer nog kännas ännu värre i morrn eller övermorgon efter dagens repa med Micke. Vi körde ett lagom söndags-pass och hade följande upplägg. Box Back Squats 5-5-5-5 I denna övning gör man vanliga knäböj. Skillnaden är att du har en låda bakom/under dig så att du i bottenläget sätter dig på lådan. Strävan är att endast koppla ur höftböjaren i bottenläget och bibehålla anspänning i låren. Vi värmde upp med en tia på 60 kg och sen gjorde vi femmor på 80-90-100 och 110 kg. Det sista setet var tungt och det var på håret att jag kunde behålla formen. Goodmornings 10-10-10 Avslutade benpasset med tre set Goodmornings på 40-50 och 60 kg som jag VET kommer kännas i baksida lår i morgon. Vi ville flåsa lite också så det fick bli en kort metcon som avslutning på dagen. Hostade en del efteråt men det var skönt ändå. 600 m rodd 30 situps 400 m rodd 20 situps 200 m rodd 10 situps Tid: 7,34 (för dig som vill ha koll) Ny vecka i morrn och jag siktar på att köra minst tre klasser under nästa 7-dagarsperiod. Simma lugnt! /Richard

2 kommentarer:

  1. Skönt Richard!! Vi kanske kan få till ett pass tillsammans i veckan?

    SvaraRadera