28 feb. 2011

Tillbaka till verkligheten

Nu har jag varit hemma i snart en vecka och allt är som vanligt igen. Temperaturskillnaden är väl det som är mest påtagligt, men vad fan det är ju som vanligt. Visserligen är jag föräldraledig nu så dagarna kommer se helt annorlunda ut. Ska bli grymt kul dock.

Har hunnit med ett par pass sedan hemkomsten och idag körde jag 8-passet på CFN. I fortsättningen blir det förmodligen 7-passen eftersom Christel börjar jobba i morrn.

Dagens pass innehöll följande;

Power Snatch 2-2-2 på 80%
Power Snatch är en av mina många svagheter och idag kände jag mig riktigt svag/dålig. Gjorde fyra lyft på 30 kg-40-50-50 kg och jag känner att jag verkligen måste nöta in min teknik här. Tror inte det är något fel på styrkan här.

Marklyft 5-5-5-5 på 90%
Marklyft var det länge sen jag gjorde och av flera anledningar kände jag mig stel/svag i korsryggen idag. tog det lugnt och lyfte 80 kg-100-120-130 kg.

Sen var det dags för en par-metcon med Nils.

4 varv på tid av

8 Par-marklyft (140 kg)
20 KB-svingar (20 kg) + max antal lateral-jump-burpees
25 Jumping Jacks

Jag struntar i att redogöra för poängräkningen. Metconen gick bra och Nils är en klippa att träna med. Bra kört Nils!! Som alltid är det skönt att komma in i träningen igen, dock är det nån som saknas i boxen. Du vet vem du är min vän!

Simma lugnt!

/Richard

1 kommentar:

  1. Välkommen tillbaka! Hör av dig om du har möjlighet att ses för en susilunch någon dag. /Sara

    SvaraRadera